top of page

Nemes ember



A cikkben szereplő osztályfőnöknek biztosan szerepel a képletében Nemes ember vagy Erények mutató - erről az energiáról még nem írtam, de nemsokára szentelek neki egy posztot. Mert fontos, hogy tudjuk, hogy felismerjük és az a legfontosabb, hogy alkalmazzuk is az ezzel járó feladatainkat! Nem csupán a szűk környezetünkben, hanem bárhol a világban, ha olyan élethelyzet kerül elénk, ahol módunkban áll segíteni!


Most ne gondolj azonnal a pénzre, hisz a kínai filozófia a gazdagságot nem csupán (és főképp nem) pénzben méri, sokkal inkább érzelmi gazdagságban Mit értek ez alatt? Néha sokkal többet ér egy jó szó, egy mosoly, egy ölelés, egy támogató hozzáállás - bármi, amit lehetőségünkben áll megtenni. 🙂


Elmesélek egy egyszerű kis történetet, ami velem esett meg Karácsony előtt pár nappal.


Épp anyukámékhoz mentem segíteni, pont a bevásárlást intéztem, mikor is észrevettem, hogy egy fiatal lány csomagjai rakoncátlankodni kezdtek, majd miután érzékelte, hogy nem tudja összerendezni őket megállt, lepakolt a földre és igyekezte rendszerezni, kevés sikerrel. A helyzet világos volt: sok az apróság és kevés a szatyor! 😀 Visszafordultam, megálltam mellette, ráköszöntem és megkérdeztem, kisegíthetném-e egy szatyorral? Ő felnézett rám, majd kissé meglepődve ezt kérdezte halkan: Miért tennél ilyet? Mert 3 felesleges szatyrom van, ezért – és látom, neked épp szükséged van egyre! – válaszoltam.


Elfogadta, megköszönte és a táskájába nyúlt, kivett egy tábla Milka csokit azzal a kísérő szöveggel, hogy annyira örül, és ez az apró figyelmesség végtelenül jól esett neki, hogy szeretné viszonozni. Boldog Karácsonyt kívánt – s én meghatottan indultam tovább. Mondanom sem kell, hogy ez a kis intermezzo az egész napomra rányomta a bélyegét! O:)


Az élet bizony rengeteg apró momentumból tevődik össze, és talán sokan el sem hiszik, hogy a picike dolgok milyen óriásira tudnak nőni. Azt sem tudhatjuk, hogy az apróságok milyen láncreakciókat indítanak el életünkben és mások életében is. Ám ha arra gondolunk, hogy a lavina is egyetlen aprócska hópehelyből duzzadt fel, akkor biztosak lehetünk abban, hogy sok kis dolgot ha képesek vagyunk összerakni, koncentráltan hegyeket mozgathatunk vele. Csak elkezdeni nehéz - de ha van előttünk JÓ példa, ha valaki veszi a bátorságot és megteszi az első lépést, akkor mi történik? Mint ahogy a fizikai órán látott kísérletben, a mágnes magához vonzza a vasreszeléket, úgy indulhat el egy láncreakció a segítségnyújtás-támogatás "nemesemberi"égisze alatt. Járj elöl te is jó példával, válj hiteles emberré a mindennapokban! O:)


Ui: Szomorú, hogy a cikknek mégis szívbemarkolóan kegyetlen és igazságtalan a vége - mégis, hogy a tragédia ne legyen értelmetlen (már ha egyáltalán lehet ilyenről beszélni), akkor egy üzenete mindenképpen van: ne menjünk el tétlenül (lélektelenül/szívtelenül) egymás mellett, amikor látjuk (érzékeljük), hogy baj van és nyújtsuk ki a kezünket a másik felé.


Barkóczi Mária

https://civilhetes.net/egy-masik-magyarorszag?fbclid=IwAR2SMlTO0hxJI3cUY-3SpX0OVxw3bK8jeoa-456EZODsemE65gSmR-U8qqY

Top posztok
archívum
keresés címkék szerint
Kövess
  • Facebook Basic Square
  • Pinterest Social Icon
bottom of page